Reis en Dubai

12 december 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Wat een reis.

Na een korte nacht in Hoge Hexel (waar We een huisje hadden gehuurd voor 11 dagen na de verkoop van ons huis) , op weg naar Schiphol.

Goed dat Fons er is om te helpen, en handig dat We de aanhangwagen nog bij ons hadden. Fietsen, koffers, eten, drank etc in je auto is een beetje teveel van het goede.

Exact 0830 is de start. We rijden rustig weg, want de sneeuwval was gisteren ruim voldoende gevallen in Nl. Maar het was nu redelijk droog, en door de  code geel van het knmi was het lekker rustig op de weg. Ideaal. Moeten ze elke dag afgeven zou ik zeggen :)

Maar wat doen we  nu met het huis in Wielen (BRD) waar we alweer een paar keer  gekeken hadden in de laatste weken? Wachten We tot na onze vakantie , of.... doen We een bod. We doen dus een bod vanuit de auto, onderweg naar Schiphol. En warempel,  30 minuten later is het rond. Het huis is van ons. Wauw. Een eigen vrijstaand huisje op een prachtplek. Als het goed gaat is hij op 1 februari 2018 van ons.

En dan weer met de gedachten naar de vakantie. Schiphol is lekker druk. Veel reizigers die staan te Wachten op de dingen die gaan komen. Erg veel vluchten geannuleerd Door het slechte weer. Helaas kwam de sneeuw sneller opzetten , en het werd al behoorlijk heftig rond onze vertrektijd. 30 minuten te laat mochten we aan boord in de A380 Airbus.  Dubbel dek, dus lekker veel mensen erin.....

En gaan met die vlucht,  of toch niet!. Niet dus. Eerst mogen We het platvorm nog niet verlaten, dan word het vliegveld zelfs gesloten, dan moet de sneeuw weggehaald worden, dan weer kan de duw auto geen grip genoeg krijgen, dan wel  sneeuwschruiven, maar na 5,5 uur wachten verlaten We dan eindelijk het platvorm richting startbaan. Dus nu gaannnnn!. Of toch niet? Dus niet. De-Icing moet nog plaatsvinden pal voor startbaan. Gelukkig duurde dit maar 1 uurtje... Dus nu wel vliegen? Yes. Maar 6,5 uur wachten (na het instappen) stijgen We op voor een vlucht van 6,5 uur. ( jaja, We hadden er al kunnen wezen).

Maar ok. Lokale tijd 0600 landen We in Dubai. Via lange gangen, grote hallen met veel glitter en pracht, richting douane. Daar wachten nors kijken Arabieren omringt met mooie witte tafellakens op onze paspoorten. Stempel erop, en koffers ophalen.

We hadden nu wel mazzel. Door alle vertraging konden We mooi met de metro. Deze rijd namelijk na 0630.

Rond 0800 aangebeld bij ons slaapadres (air bnb) en de dag gestart  met een bakkie koffie, wat toast met gesmolten kaas, en 2 kleine croissantje van de eigenaar. En dan ... slapen. .. moe.

1200 alweer wakker. Op richting? Ja waar heen? Geen probleem. De eigenaar had al een route voor ons uitgeschreven.  Hoe zo lonely planet reisgids.....Met de metro richting Marina bay, en via de marina walk (Aangelegd wandel pad, naast een aangelegd kanaal, en mooie gebouwen) richting Mariott hotel. Want je kon vanaf de 52e etage een mooi uitzicht krijgen. Hup met lift omhoog en daar staat ze. Een Indisch achting type die aangeeft dat mannen niet met een hemd-shirt naar binnen mogen komen. Mmmmm. Dus, lift weer naar beneden, in invalide wc gewisseld van shirt (edith mocht als vrouw wel een hemd shirt aan) en weer naar boven. En weer geluk....happy hour.  Fantastisch uitzicht over de zee en het grote palmeiland. Supperrr.

Terug naar de kamer dan maar weer. Via de metro weer retour.  Echter is het alweer 1730 dus spitsuur. Wat passen er toch ongelofelijk veel Indische,  pakistaanse en andere oosterse types in de metro. Nog net geen Japanse aanduwen nodig, maar die komen er nog wel schat ik in. Wel klein volk die met ontzag het formaat van ons bekijken. Scheelt maar 30 cm in de hoogte, en 50 kg in gewicht t.o.v. ons.

We sluiten nu deze lange dag af op onze kamers.  Lekker in de korte broek, op bed met het raam open. Hier geen code geel afgegeven.

Tot de volgende keer.

1. Fons:
    13 december 2017
    Allereerst. Gefeliciteerd met jullie nieuwe stekkie!

Desondanks,
    Deze vakantie zal jullie wel bijblijven als een van de apartste, daar ben ik wel zeker van.
    In ieder geval hoop ik dat jullie ondanks alle stress en vermoeidheid ongelooflijk kunnen gaan genieten van al het moois dat Dubai tegenwoordig te bieden heeft.
    Ik wens jullie een hele ''warme'' vakantie toe, Vooral bij jullie volgende bestemming :)
  2. Han:
    Lief. Dank je
  3. Ruud:
    13 december 2017
    Wat een manier om je mooie vakantie te beginnen! Maar nu alleen nog maar genieten, zullen we hopen. Veel plezier!
    En trouwens, even letten op de tekstcorrecties, het verhaal vertoont nu wel veel hiaten.
  4. Corien:
    13 december 2017
    Nu pas tijd om te lezen, maar wat een begin idd!
    Ben benieuwd naar het vervolg! Xxx