Bandung

19 december 2015 - Bandung, Indonesië

Wat een stad Bandung. Schoner en netter dan Bogor, en zeker dan Jakarta. Wel weer erg veel verkeer....

Vandaag een dag van globaal 39 graden. Ondanks dat je hier op 600 meter hoogte zit (Waar je niets van ziet), was het een mooie tour vandaag in de stad.

Bandung een stad van globaal 3 miljoen mensen, die allemaal proberen voorrang te krijgen (in het verkeer) voor de anderen. Gevolg lange files die men ondergaat. Geen gevloek, middelvingers e.d. nee, gewoon je bumper er tussen drukken, en doorrijden.

Met de taxi eerst naar het station. Daar de ticket omgeruild, die we in de supermarkt gekocht hadden , voor een officiele ticket. Want morgen om 0800 moeten we op het station zijn. De trein van bandung naar Yogjakarta vertrekt om 0830. Lange rit morgen in de trein. Daar 2 nachtjes en dan vliegen naar Bali :)

Aparte stad Bandung. Een stad die lang geleden door de Nederlanders is opgericht. DIt kan je terugvinden op oude foto's uit de jaren 20, en ook op straat als je oude gebouwen vind met de Nederlandse teksten. Apart dat hier zo'n grote Nederlandse geschiedenis is, die je eigenlijk niet op school mee kreeg.

Via allerlei straatjes rondgelopen. Vele straten waar ze veel van hetzelfde verkopen. 1 straat met gordijnen, en dekens, 1 straat met allemaal electronica, 1 straat met kleding etc. Vriendelijke mensen die je erg vaak aanspreken om iets van hun te kopen, maar ook vaak voor een praatje. Where do you come from, How are you etc. En als je ze dan toelacht, en krijg je een glimlach terug van oor-to-oor.

In een drukke straat even wat gegeten. Rijst met sate van kippenhart, inktvis, en nog wat onherkenbaar spul. Erg lekker. En als je dan gewoon blijft zitten, dan word je vanzelf op de foto gezet. Want lange blanke Nederlanders zijn natuurlijk een bezienswaardigheid.

Rond 1530 op zoek gegaan naar een taxi richting onze B&B. maar 5 kilometer, maar we bijna 30 minuten in de taxi. Ach, we hebben vakantie en de rit kost globaal 2,5 euro.

Wel alvast genoten van de zon. Met als gevolg mooie rode schouders en nek. Volgende keer maar smeren.