De eerste dagen

18 december 2015 - Sukasari, Indonesië

Hectische dagen waren het vanaf maandag.

Maandag de 14e door Lisa en Fons afgezet op Schiphol. Eerst maar even snel inchecken, en aansluiten saampjes nog even wat drinken en eten. Na het afscheid zien we onze kids een paar weken niet :(

En dan naar de douane.... En dan moet je afscheid nemen van je kinderen. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Vakantie is leuk, maar zo'n moment niet.

Dus ondergingen we stil en gelaten de veiligheidscontroles.

We vlogen met Emirates in een Airbus A380-800 naar Dubai. Een vlucht van 6,5 uur, en gelukkig op een plek bij de nooduitgang. Mooi veel beenruimte in verder een aardig vol vliegtuig. Goede bediening en eten. En natuurlijk allerlei films die je kan bekijken.

Aangekomen in Dubai rond middennacht, (waar het 3 uur later is dan in NL),  waar we 3,5 uur de tijd hebben om over te stappen. Tijd die we gebruiken om wat te eten met de gratis bonnen van Emeritas, en op wat luie stoelen te gaan zitten/slapen.

Rond 03:30 lokale tijd weer in het volgende vliegtuig (777-300) voor de volgende 8,5 uur naar Jakarta. Erg lange zit. Veel films die je bekijkt, en telkens onder de film weer in slaap valt. Met als gevolg dat je telkens de film weer terug moet spoelen.

In het vliegtuig erg veel moslims. Goed te herkennen aan hoop jurken, sluieren en warme kleren. Wij Europeanen vinden het vliegtuig wel een lekker temparatuurtje hebben, maar zij zijn andere gewent. Normaal natuurlijk altijd 30 graden, en nu maar globaal 20. afzien dus :)

Lokale tijd 1530 geland. Uit het vliegtuig en op eg naar de douane. 3 kleine lokketjes open, en een hele kudde toeristen in de rij voor een stempel. Tja....

Dan naar de hal voor de koffers en op zoek naar een Taxi. Zo geregeld. Blue Bird taxi. Start tarief 50 cent (Jaja NL, je hoort het goed) en na globaal 45 minuten in een taxi die links en rechts inhaalt, en die we gekscherend maar Michael Shumacher noemen, naar ons hotel brengt. Na afloop globaal 12 euro betaald....

Het hotel lag in een erg druk deel van de stad. Belachelijk veel verkeer, smerig en niets voor toeristen. Wij domme hollanders lazen dit natuurlijk al op internet, maar gingen het toch maar proberen. Dag 2 naar de oude haven waar een mooie oude schepen zouden liggen , en oude musea bekijken met een hoop geschiedenis uit Nederlandse tijden. Resultaat, hoop oude schepen die nodig geverfd mogen worden, vele oude mensen die geld aan te willen verdienen. Zelf een man die in Nederland gewerkt had (NS) en ons wel willen rondrijden vanuit Jakarta, via Bogor naar Bandunbg voor 200 dollar. hahaha. (Trein naar Bogar kostte 1 euro pp, en de taxi bus van Bogor naar Bandung was 50 euro....) Niet dus.

Conclussie: Jakarta is helemaal niets voor europeanen. Erg vervuild met heeeeeellll veel verkeer.

Op donderdag de 17e dus met de trein naar Bogor. Public trein. De moesten we mijden volgens internet. Niets is minder waar. Erg schoon, veel bewaking en controle .  Na een ritje van 2 uur in Bogor.

Wat een hectiek is daar. De trein stroomt leeg. Over een een perron vol met gaten en afstapjes richting de uitgang (Of wat er op leek). Onderweg heel veel kleine mannetjes die je spullen aanbieden, naast eten ook transport.

Via het lokale VVV kantoortje (Niet teveel van voorstellen) een ritje in gepland naar Bandung op de 18e.

Toen naar het hotel. Vergane glorie.

Wel een wereld plekje met zich op een mooie berg, maar erg oud. Wel een hele kudde personeel aanwezig (Wat ze overal hebben).

Eerst een kamer zonder raam, en na bijbetaling deze kunnen ruilen voor een mooiere. Rond 1900 lokale tijd is het donker en kwamen ook de eerste vligende mieren ons een bezoekje brengen. Eerst 1, dus denk je "zal wel toeval zijn" maar al snel steeds meer. In de kamer, onder bed, tegen de wand, naast het ligbad (Waar Edith net in lag)... hahaha

Receptie. We willen andere kamer ivm bugs. Komen er snel 2 mannetjes de kluis verwisselen. (Denken zeker dat de "bug" een "kluis" is...)

Nogmaals duidelijk gemaakt dat we een andere kamer willen. Via een 2e kamer (Met hetzelfde probleem) weer in de kamer zonder raam beland. Hier komt geen vlieg in. hahahaha.

Heerlijk geslapen. Eerste nacht zonder jetlag. zalig.

En vandaag om 1000 opgehaald door kleine mannetje in een klein smal busje via de Puncar pas naar Bundang. Ook hier weer. Erg veel verkeer, iedereen wil vooraan rijden.  Gekkenwerk.

Onderweg rijstvelden, thee plantages en erg veel brommers gezien.

Nu in Bandung. Een stad ooit opgericht door de Nederlanders. Mooie B&B gevonden met lieve mensen.

Morgen hopelijk meer nieuws.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade