Hanoi aankomst en dag 1

17 december 2017 - Hanoi, Vietnam

Hanoi. Wat moet je daar nu van zeggen....

Een grote stad, met veel scooters en mensen. Maar als je het weer vergelijkt met Bangkok,  dan weer iets minder druk, en ook schoner. In Bangkok kan je eigenlijk niet met goed fatsoen buiten lopen zonder te stikken in de uitlaatgassen, maar hier zijn roetfilters volgens mij verplicht. Ook de bekende tuktuk met zijn stinkende uitlaatgassen zijn hier niet te vinden.

Lieve mensen. Dat zijn ze zeker. Vriendelijk en zeer behulpzaam. Ook erg druk en volgens mij altijd aan het werk. Ons hotel staat in een drukke wijk (maar dat is het bijna overal). Onze kamer is op de 5e etage, maar als je naar beneden kijkt is er elke dag weer een drukte van jewelste.  Mensen metro of,  vis, vlees etc etc. Iedereen verkoopt en koopt. En de geuren. Soms vis, dan weer houtskool (bakken etc doe ze gewoon op straat) maar ook,  de geuren van kruiden, heerlijk.

De eerste halve dag nog veel te voet gedaan, maar we zijn  er achter gekomen dat een taxi veel handiger is. een ritje van globaal 3 km, kost maar liefs......80 cent... pfff. Daarvoor mag je in NL nog niet eens naar de taxi kijken :)

Dus vanaf nu , hup in de taxi.

Gisteravond wilde we naar het wateropoppen theater. Helaas volgeboekt, dus nu vandaag een kaartje gehaald. Schijnt bijzonder te zijn. We gaan het zien.  ( http://www.thanglongwaterpuppet.org)

En morgen vroeg op. We gaan dan 2 dagen genieten in Halong Bay.  Nachtje slapen op de boot.

1. Corien:
    18 december 2017
    Bijzonder om te lezen over een compleet andere wereld, en dat jullie daarin verwijlen:)