Woestijn Dubai

15 december 2017 - Hanoi, Vietnam

Of ik een filmster ben? Dat is een vraag waar je even over na moet denken, als die vraag gesteld word door Indiase jonge man, die optreed als onze chauffeur voor de woestijn safari.

Op de 14e hadden wen ons opgegeven bij "Blue oceanen travel"  voor een dagje uit. Eigenlijk zouden we de dag starten met een bezoek aan een zeer grote moskee. Helaas hadden we onze slaap nodig, en kozen we ervoor om geen lange kleding aan te trekken (moet namelijk anders kom je er niet in). In plaatst daarvan heerlijk rustig opgestart en rond 1400 opgehaald Door een grote en luxe terreinwagen met berijder /tourgids Sagarsugar. Samen met een duits stel, met hun 2 kinderen, richting de grens met Oman. Daar met diverse ander jeeps verzameld voor een tochtje over de zandbulten.  Rijden kan Saga wel. 1 hand aan het stuur, en de andere aan zijn gsm of portofoon. Genoeg op en neer etc,om Edith duizelig te krijgen.

Naast zandboarden (snowboarden maar dan in het zand), en op en kameel rijden, was er ook een optreden van een danser en een buikdanseres.  De danser was dik 5 minuten aan het ronddraaien op opzwepende muziek, terwijl hij veranderde van outfit. Fantastisch om te zien dat iemand dat kan, en ook niet kotsen neerstorte na een minuut of 2.

Naast het heerlijke eten, werd de avond afgesloten in het woestijnkamp,  door een zeer knappe buikdanseres die zeer goed danst, en de aandacht van het mannelijke deel van de toeschouwers wel wist te trekken.

Al met al een mooie dag, die we afsloten met een metro ritje naar het vliegveld. Daar lekker vanaf 2230 rondgehangen, om om 0330 volgens planning naar Hanoi te vliegen. ( werd trouwens 0430, maar dit kreeg Han niet echt bewust weer mee... Hij was al vertrokken.zzzzzzzzz)

Ten aanzien van mijn filmster aspiraties. Ik (han) heb hem teleur moeten stellen. Die ambities heb ik niet. Noot. Indiërs zijn onder de indruk van grote mannen. (Zijn ze meestal zelf niet)

Op de 15 na een lange nacht aangekomen op vliegveld Hanoi. Helaas daar hoop gedoe. Stap 1 Visa aanvraag inleveren, stap 2  visa veel later weer ophalen, stap 3 niet weten hoe je moet betalen, en dus maar even gaat pinnen... (helaas brak de pinautomaat 1 sessie af, en de 2e keurde hij wel goed, maar.... werd wel 2 x 195 eurootjes afgeschreven.  Maandag de bank maar even bellen.). Stap 4 in de rij voor de douane, en stap 5 koffers halen

Al met al een sessie van dik 1,5 uur voordat je koffer te pakken hebt, en in het busje zit van het hotel in Hanoi.

Nu gedouched en zo duf als een banaan.

Morgen weer meer uitgerust nieuw uit het oosten.

1. Wen Kloet:
    15 december 2017
    We zijn jaloers. Wat een mooie foto's en reisverslag.
    Groetjes Tante Sjaan ( wen geschreven 😉voor dr)
  2. Dolf Eenkhoorn:
    15 december 2017
    Daar worden we lekker jaloers van, heb je nog kamelen aangeboden gekregen voor Edith?