Can tho

28 december 2017 - Tân An, Vietnam

Can tho,we zijn er dan....

Na een korte vlucht geland in Can tho  Een relatief nieuw klein vliegveld, waar je zo doorloopt na de landing, en binnen enkele minuten je koffer van de band kan halen.

DSC01054DSC01055

DSC01057DSC01068

Een stad in de bekende Mekong Delta. Een gigantisch waterrijk gebied waar de bootjes volop varen. De stad is ook hier volgepropt met kleine winkeltjes, scooters en erg veel Viatnamesen.

We zitten in de net hotel aan de rand van een rivier. Ook hier zit pal voor de deur een markt, met vlees, groente e.d. Het verschil met Hanoi is dat het hier 10 graden warmer is, en dat merk je aan de geur. Je vlees en vis in een omgeving stallen van 30 graden, heeft toch een andere geur af

.DSC01089

DSC01079

Net als in Hanoi, waar het masoleum staat van Ho Chi ming, staat er ook hier een groot standbeeld van deze legendarische leider.

DSC01085

Wat je ook kan doen op straat is bbq. Niet zoals in NL, maar gewoon een stalen tafel met een gat erin. Daar hangen ze dan een bakje in met hout/houskool wat al gebruiks gereed is. Dan komt daar wat vlees, groeten, rijstbladeren, en ander onverklaarbare zaken bij, en dan mag je los. Er komt dan een knaapje langs, die wel even voordoet Hoe het werkt. Hoe je vlees bakt, en daar na afloop alles bij elkaar brengt in een rijstblad. Of het altijd zo hygiënisch is, valt te betwijfelen....

DSC01086

Na een rustdag op de 28e, hebben we vanmorgen een fietstochtje gemaakt rond Can tho. Soms afgelegen , soms op erg drukke wegen, en soms op achteraf delen van de stad met eel armoede. Ook een abbotoir op de route stond op het programma.  Een schreeuwende big, en daarna stilte, en direct erna het zelfde tafareel. ..

DSC01105DSC01106

DSC01107DSC01112

DSC01113

Bijzonder om te zien dat veel mensen weinig bezitten, maar toch erg tevreden zijn, en altijd vriendelijk zwaaien as je langs fietst.

Nu lekker terug in het hotel, en relaxen op het dakterras

DSC01115DSC01118

DSC01119

Tot de volgende keer

1. Greet:
    28 december 2017
    Ik dacht dat jullie minder vaak zouden verplaatsen. Wat een reis en wat een afstanden! Mooi hoor, gelukkig is die orkaan van route veranderd en komt die niet in de buurt. Xx
  2. Dolf Eenkhoorn:
    28 december 2017
    Hallo schatjes, nog geen problemen gehad van het eten? Ziet er allemaal heel interresant uit. Groetjes