Hoi An en omgeving

25 december 2017 - Thành phố Hội An, Vietnam

Paar rustige dagen achter de rug. Lekker rondkijken in het stadje Hoi An, en met een brommertje de omgeving verkent.

Prachtig mooie omgeving. Rijstvelden, stranden, huisjes, lieve en vriendelijke (En soms wel erg kleine) mensen.

Op de 23e in de avond de oude stad bezocht. Daar staan nog zeer oude houten gebouwen uit de tijd dat de japanners nog aan de macht waren. Het middelpunt is daar de Japanse brug. Een erg mooi en toeristisch plekje, waar menig nieuw echtpaar op de foto word gezet.

De 24e ook een relaxte dag gehad. Gezellig kooles gehad in ons hotelletje. Simpele viatnamese gerechten, en heerlijk van smaak.

Wat vooral bijzonder is van verre reizen, dat je mensen ontmoet die avontuurlijk ingesteld zijn, en waar je makkelijk contact mee maakt. Bijvoorbeeld een jong kroatisch stel dat we gisteren voor de 3e keer zagen in de stad (en dus voor koffie "moesten" trakteren ). Gezellige lui die samen de hele wereld afreizen tijdens hun vakanties en goede tips konden geven over toekomstige plannen van ons.

Tot zover. We wensen iedereen in Nederland en paar mooie kerstdagen.